zaterdag 25 oktober 2014

Mijn huid & ik deel II



Het is helaas om wanhopig van te worden. Voor de zomer schreef ik een artikel waarin in verteld over mijn huid, die onwijs opgeknapt was nadat ik gestopt was met melk drinken. Ik was zo ontzettend blij ermee! Helaas is alles omgedraaid...


Het begon er allemaal mee dat ik eind maart besloot te stoppen met de pil, mn huid was prachtig en ik vond het na 5 jaar aan de pil geweest te zijn mooi geweest. Eindelijk stoppen met die slechte hormonen. Die beslissing is tot nu toe rampzalig geweest. Allereerst was het zetten van een spiraaltje, een hel. Het deed ongelofelijk veel pijn en het moest twee keer over (sorry TMI misschien).
Toen het eindelijk zat dacht ik dat het klaar was met het ongemak, maar helaas is het er nog steeds. Ik zal hier verder niet teveel over vertellen haha.

Toen ik de keuze maakte om te stoppen met de pil, wist ik dat mijn hormonen daar een beetje van slag zou van zouden zijn. Maar dat het zo erg zou zijn had ik nooit verwacht. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is mijn huid erger dan het ooit is geweest. Ookal volg ik alle stappen van Jetske Ultee op, drink ik geen melk meer en probeer ik zo lief mogelijk te zijn voor mijn huid.
Het werkt allemaal niet.. Op dit moment ben ik aan het overwegen toch weer terug te gaan naar de pil, want ookal is het maar mn huid elke dag is het weer een ding. Elke dag hoop je dat het beter gaat en elke dag is het weer een teleurstelling.

Wat ik nu ga doen? Blijven doorgaan met mijn huidroutine en mijn eetgewoontes nog meer aanpassen.. geen yoghurt, chocolade en zo min mogelijk granen. Het wordt echt een even doorbijten, maar ik hoop zo erg dat er iets gaat helpen!

Heb je tips laat het me weten!

1 opmerking:

  1. Na het stoppen van de pil is het bij mij ook heel erg geweest. Na ongeveer een half jaar werd ik er gek van en ben bij de huisarts geweest. Die was heel begripvol en eerst probeerden we zalfjes. Toen dit niet hielp kreeg ik een antibiotica kuur en verdween alles als sneeuw voor de zon. Nu ik zwanger ben is mijn huid iets onrustiger maar lang niet zo erg als het was. Een bezoekje aan de huisarts kan ik echt aanraden! In de meeste gevallen is het een hormonaal probleem en de huisarts weet precies wat er dan het beste is.

    BeantwoordenVerwijderen