zondag 24 november 2013

Bananenbrood van Rens Kroes


Ik heb sinds kort Rens Kroes ontdekt... Ken jij haar al? De zus van Doutzen Kroes? Rens kroes is voedingscoach en helpt mensen hun voedingspatroon en lifestyle aan te passen. Daarnaast heeft ze ook een hele leuke blog. Hier staan recepten op voor smoothies, ontbijtrecepten, snacks van alles. Ik probeerde het recept voor een Bananenbrood! Wil je weten of het gelukt is? Lees snel verder!

Sinds kort let ik heel erg op wat ik eet. Ik ben namelijk dol op alles wat zoet is; koekjes, snoepjes, taartjes hmm. Heel lekker, maar het mag allemaal wel wat minder. Dit recept is gezond, zoet, lekker en het vult ook nog eens goed! Wat wil een mens nog meer...

 Wat heb je nodig?

Voorbereiding: 8 minuten | Bereiding: +/- 60 min
Benodigdheden: garde, een grote kom en cakevorm.

Ingrediënten

  • 200 gram boekweitmeel
  • 100 gram palmsuiker 

  • 1 zakje Bakin
  • ½ theelepel kaneel
  • 60 ml appelmoes (zonder suiker)

  • 3 bananen gepureerd
  • 1 zakje vanille poeder
  • 2 eieren 

  • snufje Himalayazout of zeezout.
Deze lijst is niet exact hetzelfde recept van Rens kroes. Zij gebruikt wijnsteenpoeder en vanillepoeder zonder suiker. De wijnsteenpoeder voeg je toe als je glutenvrij eet. Ook boekweitmeel en vanillepoeder zonder suiker is glutenvrij. Ik heb geen gluten allergie dus nam daarom Bakin & Vanillepoeder met suiker. De boekweitmeel nam ik wel, het is goed om te variëren! Een voordeel van Palmsuiker is dat er zoveel natuurlijke stoffen in zitten, zoals vitamines en mineralen, dat de opname in het lichaam vrij traag is. Hierdoor stijgt je bloedsuikerspiegel niet zo hard en worden de voedinggstoffen geleidelijker opgenomen in je lichaam.

Als variatie kan je ook nog walnoten, rozijnen, abrikozen wat je maar wilt toevoegen. Dit is aan jou wat je lekker vindt om er bij te doen!
Goed als je alles hebt verzameld doe je alle ingrediënten in een kom. Ik prakte van te voren de bananen in een kom. En voegde daar alle ingrediënten bij.

Even roeren en klaar! Omdat wij thuis geen cake blik hadden, heb ik een taartblik gebruikt. Het maakt niet uit in wat voor vorm je het bakt, uiteindelijk smaakt het allemaal hetzelfde! Van te voren moet je de vorm wel invetten, dit heb ik gedaan met een beetje boter.

Giet het mengsel in het blik. Oven op 180 graden, even laten voorverwarmen een minuut of 5 ongeveer. Bak het brood daarna 45 minuten op 180 graden. 


Tadaa klaar! Het brood is een dag later nog lekkerder. Een makkelijk recept en heel erg lekker! Ook heel erg lekker en makkelijk om mee naar school te nemen in plaats van een koek bijvoorbeeld.

Eet smakelijk!

4 opmerkingen: