donderdag 1 mei 2014

No sugar challenge

Bron 
Vandaag ga ik beginnen met een best wel gewaagde challenge als zeg ik het zelf! Een maand lang geen suiker eten! Waarom ik dit ga doen? Lees snel verder!

Toen ik een jaar of 15 was had ik extreem last van eczeem, echt niet fijn. Bij de huisarts konden ze maar niet vinden waardoor het werd verergert en niks hielp. Totdat mijn moeder er mee kwam om eens wat minder suiker te gaan eten of dat er misschien mee te maken zou  hebben. Moe van alle jeuk en middeltjes heb ik toen 2 of 3 maanden geen suiker meer gegeten en ik kan je vertellen het was een verademing! Natuurlijk was het echt niet leuk dat ik veel snoepjes niet meer mocht, maar het hielp zo erg voor mijn eczeem en ik voelde me er ook beter bij. Na die paar maanden ben ik weer gewoon suiker gaan eten, vraag me niet waarom..

Al sinds een paar maanden heb ik echt gemerkt dat ik zonder er veel bij na te denken een stuk gezonder ben gaan eten en ook suikerbommen makkelijker laat staan. Natuurlijk eet ik nog wel eens een koekje of een taartje, maar al een stuk minder dan dat ik voorheen deed. Omdat ik me er ook veel lekkerder bij voel wil ik het eigenlijk nog een stapje verder gaan, een maand lang echt geen suiker meer. Gewoon omdat ik er behoefte aan heb omdat uit te proberen en het natuurlijk ook helpt voor een bikini proof body!

Het wordt absoluut geen makkie, maar er zijn ook genoeg lekkere dingen zonder suiker! De hele healthy hype heeft er ook voor gezorgd dat er duizenden recepten zijn voor cupcakes en andere heerlijke dingen gemaakt zonder suiker.

Sommige mensen doen 6 dagen lange clean en healthy eten en 1 YOLO dag.. Dat houdt in dat je op die dag alles mag eten waar je zin in hebt. Dat is misschien ook wel een idee? Voor nu begin ik gewoon met geen suiker, maar voor die ene YOLO dag ga ik wel eens even nadenken..

Doe je mee aan deze challenge? &Wat is je idee over 1 YOLO dag per week?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten