zondag 17 november 2013

Dream Pure BB cream met salicylzuur

In Aix en Provence kwam ik deze nieuwe Maybelline BB cream tegen waar ook 2% Salicylzuur in zit. Inmiddels gebruik ik al 2 weken los salicylzuur en daar ben ik erg tevreden over. Ik was dan ook erg nieuwsgierig naar deze BB cream zou het naast een goede dekking ook nog iets goed doen voor je huid? Ik begon gelijk met testen! Benieuwd wat ik ervan vind.. Lees snel verder!

De Maybelline Dream pure BB cream 8-in-1 is speciaal voor de vette huid.  Het is een iets mattere versie dan de andere BB creams van Maybelline en is (helaas) maar in 2 kleuren te verkrijgen. Licht & Medium. Ik heb de kleur medium. Verder bevat de BB cream SPF 15, dit is niet heel veel maar iniedergeval iets! Maybelline belooft ons naast alleen dekking nog 8 andere dingen:

1.Vervaagt imperfecties
2. Verbeterd de condicitie van de huid
3. Olie vrij
4. Vermindert de zichtbaarheid van poriën.
5. Verheldert
6. Vermindert roodheid
7. Hydrateert en egaliseert
8. Past zich aan de natuurlijk teint aan
 
In de BB cream zit 2% salicylzuur, dit is een ingredïent dat gunstig werkt voor je huid. Het is namelijjk een exfoliant die helpt dode huidcellen te verwijderen. Het doet dus hetzelfde als een scrub, alleen is het veel zachter voor je huid. Je kan salicylzuur ook los gebruiken, maar het zit ook vaak in producten zelf zoals deze BB cream. Ik test op dit moment salicylzuur los, daar komt later nog een review over.
 
De BB cream zit in een tube die er schattig uit ziet met lieve lichtblauwe letters erop. De binnenkant van de dop word wel een beetje vies in de loop van de tijd, maar goed dat neem ik voor lief.
 
Op mijn hand zie je goed de kleur en de textuur van de BB cream. Het ziet er veel lichter uit dan mijn eigenhuidskleur, maar uiteindelijk vind ik dat je het verschil niet echt meer ziet, omdat ik ook met een iets donkere poeder mijn huid afpoeder. De BB cream is redelijk vloeibaar en daardoor makkelijk uit te smeren. 
Dit is mijn gezicht zonder make-up. Ik heb alleen dagcreme en zonnebrandcreme op. Zonnebrand creme is altijd belangrijk, maar vooral bij het gebruik van salicylzuur is zonnebrand nog belangrijker, omdat je huid er erg dun van wordt. Je ziet het gelukkig niet heel erg goed, maar ik heb wel wat rode plekjes en puistjes op mijn gezicht. Eens kijken wat deze BB cream daarvoor kan doen!
  
Je ziet op deze foto vind ik weinig verschil, met de foto zonder make up. Ik heb 1 laag BB cream op, opgebracht met mijn dupe Beautyblender! Het is dus niet echt dekkend, maar geeft je wel een beetje een touch up. Rode vlekjes en puistjes zie je er nog steeds doorheen. 
 





























Dit is een full face foto. Ik heb de rode vlekjes en kringen onder mijn ogen gecamoufleerd met concealer en daarna afgepoederd. En natuurlijk mijn ogen opgemaakt!

Over het algemeen vind ik deze BB cream wel oké. Het is lekker luchtig en smeert makkelijk uit. De matte werking vind ik een beetje tegenvallen, afpoederen is bij mij dus zeker wel nodig! Ook om de juiste kleur te krijgen. Het geeft geen super dekkening, maar voor dagen met weinig vlekjes en puistjes is het prima.  Maar wil je graag meer dekking dan zou ik een foundation gebruiken. De werking van de salicylzuur kan ik niet echt beoordelen, omdat ik los ook salicyluur gebruik. Maar het is wel een prettig idee dat het erin zit. Ook een pluspunt is ook dat de BB cream geen alcohol bevat!

Deze BB cream heeft een fijn prijsje en kost €9,99 voor 30 ml. Er zijn 2 kleuren light en medium en is verkrijgbaar bij de drogistij (etos, kruidvat).

4 opmerkingen:

  1. Goede review! Deze BB cream lijkt mij prima voor als je weinig rode vlekjes hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik heb net gemaild met Jetske Ultee met de vraag wat zei van deze foundation vinden. Zij antwoordden mij dat salycilzuur altijd een apart product moet zijn (en dus niet in foundation,dagcreme) omdat de PH waarde van het product tussen de 3 en 5 moet liggen anders werkt het niet. Dus hoogstwaarschijnlijk is het gewoon n aanfluiting dat er hier salycilzuur in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, Dat klopt inderdaad. Salicylzuur is pas effectief als er een concentratie tussen de 0,5 en 2% in zit en een Ph waarde heeft tussen de 3 en 5. In deze BB cream zit wel degelijk salicylzuur, 2% en ook in de ingrediëntenlijst staat het hoog. Hoeveel de PH waarde van dit product is kan ik je niet vertellen, dit is voor bij mij niet bekend.

      Natuurlijk is Salicylzuur als apart product effectiever, maar het is altijd fijn idee dat je BB cream ook helpt tegen puistjes.

      Verwijderen