woensdag 6 november 2013

Photo diary Oktober


Het is nu precies een maand geleden dat ik voor het eerst een Photo diary online zette, hier is de tweede! &Ik heb heel leuk nieuws! Jeeeej.
Mijn moeder bakte deze overheerlijke appeltaart. Vroeger bakte mijn oma altijd de heerlijskte appeltaarten, maar helaas is ze er niet meer. Deze smaakte ook erg goed!

Cijfertjes, cijfertjes, cijfertjes. Cijfers zijn absoluut niet mijn sterkste kant, maar goed dit is tentamenstof dus ik zal het toch moeten kunnen begrijpen! 
 
 
Haha, daar zijn ze weer! De oude vooraad ijsjes was intussen opgegaan dus gingen we nieuwe halen. Het was niet de bedoeling om weer zoveel te kopen, maar de 'Fruit op een stokje' ijsjes waren afgeprijsd voor €0,50 ze gingen uit het assortiment. We moesten ze dus wel meenemen..
Schelpjes uitzoeken, ik wil een mooie vaas vullen met schelpen en een kaars er zaten zulke mooie bij! 
Kijk nou wat een leuke naam! Natural beauty.

Van zondag op woensdagavond was ik samen met mijn moeder naar Marseille & Aix en Provence. Prachtige steden, dit was het uitzicht vanuit onze hotelkamer. Mooi toch! 
'S middags gingen we naar een museum in Marseile, gelegen aan de aankomst haven van de boten die naar Corsica en Algarije vertrekken. Het gebouw vond ik interessanter dan de kunst, want het was helemaal van glas! Het uitzicht was zo mooi en van elke hoek weer anders!
Het kunstdeel stond in het midden van het gebouw, daarom heen kon je dus lopen langs het glas. Zo gaaf bedacht.
 
Dit rokje kocht ik bij de H&M ik vind hem echt onwijs mooi. Er was ook een bijpassend jasje bij maar dat zat niet zo mooi dus die heb ik laten hangen.
Kijk wat een boot! Dit lag in de haven en was echt gigantisch. Er stonden allemaal manenn in pak op en dames in avondjurken want er werd een feest op gehouden. Hoe gaaf is dat om hierop een feest te geven!
Het is een hele slechte foto, maar hier heb ik samen met mijn moeder heel hard om staan lachen. Dit is een boot in de haven dat gezonken is, vroeger was het een restaurant dat kun je zien op het bord wat aan de mast hangt. Iemand zin om hier te eten? Haha.
Er stond ook een spiegelkunstwerk bij de haven, altijd leuk ondersteboven foto's!

Het was heerlijk weer! Ongeveer 20 graden gemiddeld, dus bloten benen en geen jas kon prima! Zo fijn als je uit de regen en kou komt van Nederland.
Er was een prachtige balletwinkel en in de etalage's hingen tutu's. Betoverend gewoon.  
We verbleven in Aix en Provence bij vrienden die daar sinds kort wonen, dit is hun woonkamer met prachtig uitzicht over de rest van de omgeving. Je hebt overal in het huis dit uitzicht, zo wil ik later mijn woonkamer ook wel..  
 Zo ziet het uitzicht er tegen de avond uit.
De volgende dag gingen we naar de markt in Aix, ze hadden er onwijs veel keus aan groenten, fruit, honing, koekjes.. Altijd leuk om even naar de lokale markt te gaan om te kijken wat er te koop is.
Omnomnom lunch! Een club sandwich met zelf gemaakte frietjes. Het was heel veel dus het ging niet allemaal op, maar het was wel erg lekker!
Voordat we naar huis gingen nog even snel langs de Carrefour, wat een gigantische winkel is dat. Het blijft me elke keer weer verbazen. Het is een soort media markt/hema/c&a en albert heijen in een! Van boeken, kleding, groenten, vis, make up, apotheek, dvd's tot krultangen, autozitjes alles is er te koop.  Over de make up afdelng heb ik zeker een half uur gedaan, hadden we dit maar in Nederland! Wat ik gekocht heb komt nog in een review.  
Op naar huis! Wat een mooi uitzicht hè!  
Dit was maandagochtend, toen hoorde ik net dat ik mijn Propedeuse gehaald heb! Jeeej, echt een opluchting want er was 1 vak dat ik maar niet haalde. En nu heb ik het dus gehaald!
 
Dit was mijn maand! Hoe was de jouwe? Iedereen zegt het al, maar wat gaat het snel! Op dit moment zit ik midden in mijn tentamens dus het is even bikkelen maar daarna weer genoeg tijd voor andere leuke dingen.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Leuke foto's! Die cijfertjes zijn SPSS, of niet? :P Heeele leuke herinneringen aan, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja SPSS! Morgen heb ik er een tentamen van, help! Haha.

      Verwijderen