vrijdag 28 maart 2014

Op kamers gaan


Uit huis gaat uiteindelijk iedereen. Waar ik vroeger bij 22 jarige dacht 'Wow. jij bent oud dat je nog thuis woont' denk ik daar tegenwoordig heel anders over.. Mijn dilemma over uit huis gaan of thuis blijven.

Al een paar jaar ben ik opzoek naar mijn droomkamer/studio/appartement voor een goede prijs. Maar mijn hemel wat valt het me tegen! Inmiddels heb ik al heel wat kamers gezien, maar elke keer is er wel weer iets dat me tegenhoud te donker/te vies/te klein/te duur/te ver van het centrum etc. En als ik dan een kamer heb gevonden die bijna aan al mijn eisen voldoet dan is ie te duur. Balen balen. Want mijn hemel wat lopen de kosten toch hoog op! Niet alleen betaal je huur, maar ook gas/water/licht, internet, boodschappen en je wil ook nog nieuwe kleren en heb je boeken nodig voor school..

Ook is het zo dat ik vaak van die vlagen heb met het uit huis gaan virus. Dan gaat het thuis even niet zo lekker of verlang ik heel erg graag naar mijn eigen plek. Lekker alles van mezelf, doen en laten wat ik wil en hoe ik het wil! Heerlijk. Maar daartussen heb ik ook vaak genoeg periodes dat het thuis hartstikke gezellig is en eigenlijk heb ik niks tekort, dus waarom zou ik zoveel geld uitgeven aan een eigen huis? Zo gaat het dan wel gaan.. niet gaan..

Een paar van mijn vriendinnen wonen al een tijdje op zichzelf en daar horen ik niks anders dan goeds over. Ze vinden het heerlijk. Zelf lijkt het me soms wel eenzaam en eng, alleen op je kamertje. Niemand om even gezellig tegen te kletsen als je thuis komt of een kop thee mee te drinken. Natuurlijk zie ik er ook wel de heerlijke vrijheid van in en dat maakt het juist zo moeilijk.

Ik dup nog even verder en blijf zoeken naar mijn paleis!
Woon jij al uit huis? &Wat vind je daarvan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten